Jak cena wpływa na naszych klientów?

Cena to zdecydowanie najważniejszy czynnik, którym kierują się nasi klienci, wybierając dany produkt. Często jest to dużo ważniejszy czynnik, niż jakość, gwarancja czy nawet opinie o danym produkcie. Jednak to, że cena ma być po prostu niska, to też nie do końca prawda.

Mądry przedsiębiorca wie, jak działać ceną na mózg swojego konsumenta, a co za tym idzie, jak mądrze zwiększyć swoją sprzedaż. Więcej porad dotyczących zwiększania sprzedaży znajdziesz w serwisie wfirmie.pl.

Kiedy klient najchętniej coś od nas kupi?

Jak już ustaliliśmy, cena gra główne skrzypce przy wyborze produktu. Jedna wcale nie chodzi o to, że klient wybiera tylko to, co tanie. W zasadzie wręcz przeciwnie najczęściej zdarza się, że sięgnie on po coś z niższej półki, co dalej będzie w zasięgu jego możliwości finansowych i jednocześnie będzie sprawiało wrażenie lepszego jakościowo. Dziś to, co jest tanie, przyciąga tylko tych klientów, którzy naprawdę nie są sobie w stanie pozwolić na nic droższego i bardzo potrzebują danego sprzętu czy przedmiotu.

Kiedy mamy jednak do czynienia z klientem, który jest gotowy wydać więcej, warto przejrzeć z nim te produkty, których cena mówi o jakości.

Klient kupuje oczami, a widzi cenę

Klient widzi cenę, która wisi przy danym produkcie. Dobrze widać to na przykładzie restauracji fast food, gdzie ogromne ekrany wyświetlają dostępne produkty. Doskonale wiedzą one, że klient, kupując, kieruje się tym, co widzi, a widzi, że ma do wyboru trzy pojemności kawy czy frytek.

Jeśli sprytnie przypiszemy do nich ceny, zachęcimy go do wydania u nas większej ilości pieniędzy. Częściej kupimy średnią kawę, kiedy nie mamy ochoty na dużą, bo wychodzi nam lepiej cenowo, niż zakup małej i ewentualny niedosyt. Klient czuje, że lepiej jest kupić więcej, co wyjdzie nam bardziej oszczędnie i nie ryzykować, że opcja mała będzie dla nas niewystarczająca.

Im bardziej luksusowe dobro, tym więcej płacimy

Jeśli zajmujesz się sprzedawaniem dóbr pierwszej potrzeby, w twoim najwyższym interesie jest stawianie jak najniższych cen. Jeśli klient musi coś kupić, na przykład chleb, będzie albo szukał go w jak najlepszej jakości, albo w jak najniższej cenie. Natomiast w przypadku dóbr luksusowych sytuacja wygląda zupełnie inaczej.

Często im droższa jest markowa bluza, tym większym zainteresowaniem będzie się cieszyła. W przypadku tych produktów wysoka cena świadczy o prestiżu, a o niego nam chodzi, kiedy dokonujemy ich zakupu. Dlatego zależnie od tego, co oferujesz, ważna jest cena i jej porównanie do konkurencji. Nie zapomnij o tym, że nikt nie chce przepłacać.